Obserwowanie stanowi klucz medytacji
Obserwowanie samego siebie jest dość skomplikowane. Kiedy obiektem jest sam obserwujący, skąd wiadomo, kto kogo obserwuje? Kim jestem ja? Kto jest obserwatorem? Jeśli za ważną uznajemy wiedzę na temat stanu termometru, tym ważniejsza wydaje się wiedza o tym, w jakim stanie jest obserwator. Nie będę nic więcej zdradzał, sam przeczytasz o tym w książce. Wierzę, że jej treść cię zafascynuje.
Skoro nasz własny – skądinąd niezwykły – system nerwowy nie rejestruje tego, że poruszamy się z ogromną prędkością, to tym bardziej nie ufajmy ocenom nadętych arogantów, którym się zdaje, że wiedzą wszystko.
.
.
Wkład Osho w rozwój ludzkości to synteza Wschodu i Zachodu, stworzenie nauki łączącej oba podejścia. Jest to system otwarty, w całości oparty na obserwacji.
Przez ponad dwa tysiąclecia ludzie na Wschodzie, w takim samym stopniu jak współcześni zachodni naukowcy, interesowali się tym, co nami kieruje. Nie dysponowali żadnymi narzędziami badawczymi, więc mogli jedynie obserwować swój umysł i swoje ciało. W ten sposób stworzyli coś, co możemy nazwać „nauką o wnętrzu”. Zatem nauka o świecie zewnętrznym i nauka o świecie wewnętrznym bazują na obserwacji oraz doświadczaniu.
Wkład Osho w rozwój ludzkości to synteza Wschodu i Zachodu, stworzenie nauki łączącej oba podejścia. Jest to system otwarty, w całości oparty na obserwacji. Nie ma znaczenia, co obserwujemy. Jest tak, jak jest – obserwowanie tego stanowi klucz. Obserwator zawsze może dostrzec coś nowego, nic nie zostaje pominięte.
Medytacja dla zabieganych - Osho
Fragmenty utworu opublikowano na prawach cytatu, pastiszu oraz do celów edukacyjnych. Wszystkie prawa należą do Wydawnictwa Czarna Owca Sp. z o.o. oraz autora. Opublikowane fragmenty służą jedynie zapoznaniu czytelnika z treścią książki, której fizycznie w internecie nie może przejrzeć - tak jak to ma miejsce w ksiegarniach. Umożliwiamy jedynie dokonanie świadomych zakupów w internecie, pozwalajac zapoznać sie gruntownie z kupowanym produktem, aby uniknąć późniejszych rozczarowań.