Menu
Koszyk

Head Down Generation - Osho Świadomość - McSize Pure

Head Down Generation - Osho  Świadomość - McSize Pure
Head Down Generation - Osho Świadomość - McSize Pure
65.00 zł
  • Dostępność: W magazynie
  • Kod produktu: m-1082

W ostatnich latach powszechne stało się nowe określenie: pokolenie z głową w dół. Jest to pokolenie, które w sieci czuje się jak ryba w wodzie, przebywając w niej chętniej niż w realnym świecie.
 

Termin Head Down Generation opisuje pozycję pochylonej głowy, z którą wielu młodych ludzi podróżuje w życiu codziennym i koncentruje swoje oczy i uwagę na urządzeniu elektronicznym ( telefonie komórkowym , smartfonie lub tablecie ).

Takie zachowanie jest zawsze przyczyną wypadków. W tym kontekście Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) uruchomił kampanię „Watch Your Line!”.

Jednocześnie intensywne korzystanie z elektronicznych środków komunikacji prowadzi do zmiany zachowań komunikacyjnych  i może prowadzić do bolesnych schorzen najczesciej kompleksu barkowego.
„„ Ludzie stają się mniej uważni ”- mówi Petra Reetz. Jest rzecznikiem Berliner Verkehrsbetriebe (BVG). Rozproszeni piesi, którzy wciąż biegają po torach tuż przed piszczącym tramwajem, nie są nowością dla kierowców. Ten rozwój rozpoczął się wcześnie: w 1979 roku na rynek wszedł pierwszy odtwarzacz Walkman. Od tego czasu wielu pieszych podróżuje z muzyką na uszach. BVG powstał wiele lat temu dzięki kampanii „Watch Your Line!” uważny na niebezpieczeństwa. Wraz ze smartfonem dodano teraz, że niektórzy użytkownicy z oczami nie zwracają już uwagi na ruch. Zamiast tego wysyłają wiadomości e-mail lub pozostawiają wiadomości WhatsApp podczas spaceru. ”

 

 

Osho Fragmenty rozdzialu

 

Osoby ze spuszczoną głową i oczami utkwionymi w ekranie smarftona to charakterystyka pokolenia head down. Są to przeważnie uczniowie i studenci, którzy większość czasu spędzają ze smartfonem, surfując w sieci, grając w gry czy korzystając z różnych aplikacji mobilnych. Jest to pokolenie, które w sieci czuje się jak ryba w wodzie, przebywając w niej chętniej niż w realnym świecie. Współczesny obraz grupki osób stojących blisko siebie, ale nie rozmawiających face-to-face, tylko przez smartfony, nikogo już nie dziwi. Może nie dziwi... ale przeraża. Wirtualna rzeczywistość jest atrakcyjna, przyjazna i bezpieczna dla tych młodych osób, gdyż kształtowana jest według ich własnych marzeń. Jednak w rzeczywistości wirtualne kontakty osaczają, zamykają dzieci w wymyślonym świecie, z którego bardzo trudno się wydostać, otworzyć na prawdziwe relacje z innymi. Zaciera się różnica między tym, co wirtualne, a tym, co rzeczywiste.

Powiedzenie „Bez telefonu – jak bez ręki” zdaje się mieć uzasadnienie, tym bardziej że obecnie już nawet ręka kilkulatka zakończona jest smartfonem. W przypadku tych najmłodszych użytkowników mowa jest głównie o umiejętnościach włączania  i  wyłączania  smartfona,  uruchamiania  ulubionych  gier,  a  nawet  zakupu online nowych. Oczywiście czynności te w większości przypadków wykonywane są mechanicznie, bez głębszego zastanowienia i merytorycznych treści.

 

Generacje X, Y, Z, wynikające z tzw. segmentacji pokoleniowej, jak i generacja C tworzą pokolenie head down. Członkowie danej kohorty odróżniają się od pozostałych charakterystycznymi cechami, poglądami, doświadczeniami życiowymi. Każde kolejne pokolenie różni się coraz bardziej od poprzednich z powodu dynamicznych przemian współczesnego świata. Jedną cechę mają wspólną – korzystanie ze smartfona, z kierunkiem natężenia od pokolenia X do Z, gdzie sieciaki praktycznie nie „wychodzą” z internetu. Przymus bycia ciągle podłączonym do sieci (plugged-in) najwyraźniej opisuje pokolenie C, które uwielbia swojego smartfona i czuje się zagubione, zaniepokojone jego brakiem przy sobie.
Elektroniczna pajęczyna, w której wyrasta pokolenie head  down, to spuścizna globalnej technicyzacji i informatyzacji życia. Smartfon jako symbol postępu techniczno-technologicznego odpowiedzialny jest za zmiany w komunikacji i konwersacji międzyludzkiej. Wraz z jego pojawieniem się nastąpiła bowiem zmiana zachowań konsumenckich, gdyż różnorakie jego funkcje (komunikacyjne, rozrywkowe, płatni cze) spowodowały jego spersonalizowanie. Dlatego smartfony nosimy przy sobie, zawsze i wszędzie [Wójcik 2015/16, s. 57]. Wpływ użytkowania smartfonów obserwuje się praktycznie w każdym obszarze, a według prof. dra hab. Tomasza Szlendaka, socjologa z UMK w Toruniu, za pomocą tego typu urządzeń są obecnie zmultiplikowane i zorganizowane wszystkie czynności kulturowe, społeczne i medialne.


Pokolenie head down bazuje na łatwym i szybkim dostępie do poszukiwanego fragmentu tekstu, nieograniczonej liczbie źródeł, jednak wszystko to nie zastąpi refleksji, namysłu, spokojnej i rzeczowej analizy czytanego tekstu, a te umiejętności zostały utracone. Ale czy bezpowrotnie? Czas pokaże..


fragment opracowania Iwona Czerska
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
https://dbc.wroc.pl/Content/36528/PDF/Czerska_Pokolenie_Head_Down_Jako_Konsekwencja_Smatfonizacji_2016.pdf

 

 


Punkty + Fragmenty utworu opublikowano na prawach cytatu, pastiszu oraz do celów edukacyjnych.

 

Kupując u Nas Head Down Generation 
Osho  Świadomość -
zyskujesz nie tylko dobrą cenę, 
ale również niezawodny serwis gwarancyjny 
oraz dodatkowy bonus  PUNKTY +

 

 
 

Punkty +Skorzystaj z porad i inspiracji najwiekszego eksperta jaki kiedykolwiek żył na ziemi

"Dla tantry wszystko jest święte, nie ma niczego, co byłoby bezbożne", a cała tłumiona moralna seksualność jest daremna i jałowa, jeśli człowiekowi nie dana jest możliwość transcendencji seksu poprzez doświadczenie go całkowicie i świadomie. W 1985 r. powiedział dla bombajskiego tygodnika Illustrated Weekly:

    "Nigdy nie żyłem w celibacie. Jeśli ludzie w to wierzą, jest to tylko ich głupota. Zawsze kochałem kobiety – możliwe, że kobiety bardziej niż kogokolwiek innego. Spójrzcie na moją brodę: zrobiła się siwa tak szybko, bo żyłem tak intensywnie, że skompresowałem w pięćdziesięciu, prawie dwieście lat życia


Osho powiedział również, że jedyna rzecz, którą w swoich wykładach traktuje serio, to dowcipy – one są najważniejsze, a wszystko inne to tylko duchowe pogaduszki

 

Blik i przelew w mig

 

Punkty +Bezpieczeństwo i Komfort

Joga dla Komfortu, to światowej sławy pionier badań nad zastowaniem jogi w zyciu codziennym oraz producent akcesoriów do jogi i medytacji. Od ponad 25 lat obdarza nas mistrzowskim zbiorem produktów zwiekszajacym nasz komfort praktyki oraz bezpieczeństwo. Dzięki codziennemu zastosowaniu akcesoriów do jogi i medytacji uaktywnisz swój niezwykły potencjał leczniczy i duchowy. Prezentowane produkty to prawdziwy skarb dla wszystkich zainteresowanych tajemnicami ludzkiej świadomości i psychiki, a także źródło inspirujących informacji dla wszystkich czytelników nie zaznajomionych z tą tematyką”

 


  

    „Oto fascynujący i znakomicie pomyślany zbiór akcesoriów do jogi, obejmujący najszersze z dotychczas dostępnych spektrum informacji podnoszący jakość naszego codziennego życia”

   

Napisz opinię

Uwaga! znaczniki HTML nie są obsługiwane!
Negatywna Pozytywna
Captcha

ZAMOWIENIA HURTOWE I NOWOŚCI JOGINA!

Oryginalne serie produktów!

limitowane edycje tylko na www.jogin.pl  
Najlepsza baza produktów do jogi i nie tylko

ZAWSZE GWARANTUJEMY NAJLEPSZE CENY!



Zachecamy Naszych klientow do czestego odwiedzania strony i przegladania oferty, ktora systematycznie jest aktualizowana.


Jogin broni, Jogin radzi, Jogin nigdy was nie zdradzi. www.jogin.pl


WARUNKI PŁATNOŚCI I TRANSPORTU

Nikt nie lubi dodatkowych ukrytych kosztów w naszym sklepie koszty dostawy obojmuja wszystkie koszty zwiazane z pakowaniem oraz dostarczeniem produktu do punktu kurierskiego.
Zawsze pozostawiamy wybór naszym klientom co do opcji płatności oraz transportu.

Płatności możesz dokonać on-line ( w trakcie wdrażania), czyli w trakcie składania zamówienia - przelewem lub skorzystać z formy przelewu BLIK na telefon

Błyskawiczna płatność BLIK jest możliwa tylko z aplikacji mobilnej. Wpłata na telefon nr.: 601 876 567

Konto I: ING Bank Śląski S.A. ING O. w Jeleniej Górze
Numer Konta: 93 1050 1751 1000 0092 8008 2695



Konto II:
Santander Bank Polska O. w Jeleniej Górze
Numer Konta: 07 1090 2633 0000 0001 4696 0450


Konto III: BRE Bank SA mBank
Numer Konta: 35 1140 2004 0000 3802 5519 0142


Konto IV: PKO BP SA/O Jelenia Góra
Numer Konta: 78 1020 2124 0000 8302 0008 9573

Odbiorca wpłaty:

LIS TOMASZ
58-570 Jelenia Góra, ul. Sabały 5
BLIK +48 601 876 567



Reklama


Używamy plików cookie's zapisywanych w pamięci przeglądarki. Informacje na TEJ STRONIE