Menu
Koszyk

Wielkie wyzwanie - Osho

Wielkie wyzwanie - Osho
Wielkie wyzwanie - Osho
27.00 zł
  • Dostępność: W magazynie
  • Kod produktu: m-334

Znajdziesz tu doświadczenie człowieka oświeconego, buddy XX wieku, odpowiadającego na pytania ludzi takich jak ty i ja, ludzi czujących (jak i ty, inaczej nie czytałbyś tej książki), że w życiu jest coś więcej niż to, co widzą oczy.
 

Osho o tym wszystkim opowiada: od boga i wiary po egzystencję i świadomość, od frustracji i cierpienia po miłość i współczucie, od życia przed narodzinami po życie po śmierci, od hipnozy i narkotyków po jogę i medytację, od cudów Jezusa po materializacje Sai Baby, od intelektu i inteligencji po znaczenie relacji mistrz - uczeń. Wszystko tu jest: świeże, podane z pierwszego źródła.

Osho szczegółowo przedstawia też to, co zapewne stanowi jego najbardziej rewolucyjną technikę medytacji, "metodę odrzutowców" - medytację dynamiczną.

George Gurdjieff mawiał do swoich uczniów, aby czytali jego książki trzy razy, że potrzeba przynajmniej trzech czytań, by jego słowa wniknęły. Słowa Osho z pewnością można czytać tyle samo razy - i więcej - i za każdym razem czytelnik będzie odkrywał nowy sens, nowe znaczenie, docierając do poszczególnych warstw ukrytych w wykładach Osho.

W swoim wykładzie o żerowaniu na cudach, Osho stwierdza: "Nie interesują mnie cuda, ponieważ to wszystko jest bzdurą. Całe nasze życie jest absurdalne, więc nawet jeżeli stworzysz w nim coś, nie ma to znaczenia. Jedyny cud, jaki mnie interesuje, to popychanie cię w ruchu coraz dalej. Nawet jeden przebłysk tego, co jest poza będzie cudem."

Jeżeli czytając słowa Osho odczujesz pragnienie wejścia w swój wewnętrzny świat, eksplorowania tego co jest "poza", będzie to oznaczać, że usłyszałeś zaproszenie, przyjąłeś wielkie wyzwanie Osho.

Masz przed sobą kolejny tom z serii niezwykłych wglądów w naturę życia, relacji międzyludzkich, funkcjonowania umysłu, rozkwitania uczuć i tworzenia dobrych podstaw życia społecznego. Nie skończ na czytaniu - wprowadzając w życie te słowa, możesz doznawać większej radości i mieć poczucie większego spełnienia.


Tłumaczenie
Mariusz Włoczysiak
Język oryginału
angielski
Format
145x205 mm
Ilość stron
248
Oprawa
miękka
ISBN
978-83-60528-46-4

 

 

 

Osho Fragmenty rozdzialu

 

Co to jest medytacja dynamiczna?

 

Pierwsze, co trzeba wiedzieć o medytacji dynamicznej to fakt, że jest to metoda stwarzania sytuacji poprzez napięcie, w którym może nastąpić medytacja. Jeżeli całe twoje istnienie jest napięte, jedyną pozostającą ci możliwością jest odprężenie. Zazwyczaj nie można wejść w stan odprężenia bezpośrednio, ale jeżeli całe twoje istnie­nie znajdzie się u szczytu napięcia, ten drugi krok przychodzi auto­matycznie, spontanicznie — powstaje cisza.


Pierwsze trzy części tej techniki wykonuje się, aby doprowadzić napięcie wszystkich warstw istnienia do szczytu. Pierwsza warstwa to ciało fizyczne. Głębiej jest prana sharir, ciało życiowe — to dru­gie ciało, ciało eteryczne. Głębiej jest trzecie ciało, astralne.
Życiowe ciało żywi się oddychaniem. Jeśli zmienisz zwykły spo­sób pobierania tlenu, to ciało też się zmieni. Głębokie, szybkie oddychanie przez dziesięć minut — w pierwszej części tej techniki — jest środkiem oczyszczającym całą chemię ciała życiowego.


Oddychanie musi być głębokie i szybkie, możliwie jak najgłębsze i jak najszybsze. Jeżeli nie możesz zapewnić jednego i drugiego, skup się na tym, by było ono szybkie. Szybkie oddychanie staje się swego rodzaju uderzaniem w ciało życiowe, a to, co śpi, zacznie się budzić: zbiornik twoich energii otworzy się. Oddychanie przy­pomina strumień prądu w całym układzie nerwowym.

 


Kiedy energia ciała zaczyna w tobie krążyć, następuje drugi krok. Gdy bioenergia rozpoczyna krążenie wewnątrz ciebie, oddziałując po­przez układ nerwowy, z ciałem może zdarzyć się wiele rzeczy. Musisz mieć swobodę, by ciało mogło robić, co mu się żywnie podoba.


Cokolwiek nastąpi w drugiej dziesięciominutowej fazie, rób to na maksimum swoich możliwości. Przez cały czas wykonywania tej techniki nic nie należy robić poniżej swych maksymalnych możli­wości. Możesz tańczyć, skakać, śmiać się albo płakać. Cokolwiek nastąpi, ile energii zechce wyrazić się przez ciebie, współdziałaj z tym. Może będzie to tylko początek, delikatne kuszenie, tak deli­katne, że gdy postanowisz je stłumić, w ogóle nie dotrze ono do świadomości. Nawet nie zauważysz kiedy, a może zostać stłumio­ne. Jeśli więc masz jakieś przeczucie, sygnał, podpowiedź umysłu, współpracuj z tą energią i rób, co tylko możesz, do końca.

 

W tym drugim kroku stań się ciałem, złącz się z nim w totalną jedność, utożsam się z nim — tak jak w pierwszym stałeś się odde­chem. Gdy doprowadzisz swoją aktywność do maksimum, pojawi się w tobie nowe, świeże odczucie. Coś pęknie — zaczniesz widzieć ciało jako oddzielną część siebie, będziesz tylko świadkiem jego istnienia. Nie musisz usiłować być świadkiem, zamiast tego dopro­wadź do pełnej jedności z ciałem i pozwól mu robić, co chce.
Kiedy twoja aktywność sięga maksimum — w tańcu, płaczu, śmie­chu, nieracjonalnym zachowaniu, robieniu jakichś nonsensownych rzeczy — to zdarzenie następuje i stajesz się świadkiem. Jesteś tylko świadkiem, nie ma utożsamienia, jest sama świadomość świadka, która pojawia się sama z siebie. Nie musisz o niej myśleć, po pro­stu sama się dzieje.


To drugi krok tej techniki. Możesz do niego przejść tylko wtedy, gdy pierwszy wykonasz totalnie, całym sobą.
To tak, jak z biegami w samochodzie: pierwszy bieg można zmienić na drugi dopiero wtedy, kiedy szybkość na pierwszym biegu jest największa. Zmiana z drugiego na trzeci bieg jest możliwa dopiero, gdy szybkość na drugim biegu jest największa. W medytacji dynamicznej mamy do czynienia z biegami umysłu. Jeżeli ciało fizyczne — pierwszy bieg, doprowadzimy do maksimum jego działania poprzez oddychanie, możemy włączyć drugi bieg. Wtedy drugi bieg musi być włączony z całą intensywnością — z zaangażowaniem, oddaniem, aby nic nie pozostało nieporuszone.

 


Ciało staje się całkiem wolne, wyrzucasz z siebie stłumienia na­gromadzone przez całe życie. To jest katharsis. Człowiek, który przechodzi takie katharsis, nie może oszaleć, to jest niemożliwe. A jeżeli uda się nakłonić do tego człowieka szalonego, wróci on do swojej normalności. Człowiek, który przeszedł ten proces, wy­chodzi poza szaleństwo — jego zalążek został unicestwiony, spalony w katharsis.


Ten drugi krok ma oddziaływanie psychoterapeutyczne. Wejść w medytację można tylko po przejściu katharsis. Trzeba oczyścić się zupełnie, wyrzucić wszystko, co bezsensowne. Nasza cywiliza­cja nauczyła nas tłumić, trzymać wszystko w sobie tak, że owo wszystko staje się częścią naszej nieświadomości, staje się częścią duszy i przez całe życie przysparza nam mnóstwo cierpienia.


Każdy stłumiony duch staje się potencjalnym zalążkiem szaleń­stwa. Trzeba to wyeliminować. Kiedy człowiek staje się bardziej cywilizowany, potencjalnie staje się bardziej szalony. Człowiek nie­cywilizowany jest potencjalnie mniej szalony, gdyż wciąż rozumie język ciała i współpracuje z nim. Jego ciało nie jest stłumione, roz­kwita w swoim istnieniu.


Bądź w sobie, działaj totalnie i możesz przejść do trzeciej części. Jest ona efektem kolejności działania. W pierwszym etapie budzi się energia ciała, możesz ją nazwać kundalini. Zaczyna poruszać się, krążyć. Tylko wtedy ciało może totalnie oddać się biegowi zda­rzeń, wcześniej nie jest to możliwe. Ruch na zewnątrz możliwy jest tylko wtedy, gdy zaczął się już ruch wewnętrzny.


Kiedy katharsis drugiego etapu osiągnie szczyt, zacznie się trzeci dziesięciominutowy etap. Zacznij intensywnie powtarzać suficką mantrę hu! hu! hu!. Energia przebudzona oddychaniem i wyra­żona w katharsis zaczyna poruszać się do wewnątrz i w górę, ta mantra zmienia kierunek przepływu energii. Wcześniej poruszała się ona do dołu i na zewnątrz, teraz zaczyna poruszać się do we­wnątrz i w górę.
Wbijaj ten dźwięk do wewnątrz — hu! hu! hu! — aż całe twoje istnienie stanie się tym dźwiękiem. Musisz wyczerpać się całkowi­cie, dopiero wtedy nastąpi czwarty etap tej medytacji.
Czwarty etap to nic — jedynie cisza i czekanie. Jeśli w pierwszych trzech częściach byłeś totalny, całym sobą, niczego nie wstrzymy­wałeś, w czwartym etapie automatycznie zapadniesz w głębokie odprężenie. Ciało jest wyczerpane, wszystkie stłumienia i wszyst­kie myśli zostały wyrzucone. Teraz odprężenie przychodzi spontanicznie — niczego nie musisz robić, aby to nastąpiło. To jest począ­tek medytacji.
Sytuacja została stworzona — nie ma ciebie. Teraz medytacja może nastąpić. Jesteś otwarty, czekający i przyjmujący. I to zdarze­nie nastąpi.


Opowiedz o tej metodzie tym, którzy przyjdą do ciebie szukać duchowego prowadzenia. Poczują zmianę, która w nich nastąpi, przemianę. Niech praktykują ją jako eksperyment — ze swoimi nie­spokojnymi umysłami i wątpliwościami. Jeśli coś dzięki niej nastą­pi, praktyka ta będzie trwać sama z siebie, nie będzie potrzeby, by ich przekonywać.


Niech medytacja dynamiczna będzie eksperymentem, w którym wszystko może nastąpić. Powiedz tym ludziom, że nie chodzi tu o wiarę w moje słowa, ale o to, że powinni tę medytację wykonać, a sami zobaczą, co nastąpi. Wiele rzeczy musi się zdarzyć, gdyż szaleństwo, o którym mówię, jest w każdym z nas.

 

Powiedz więc swoim uczniom, by nie wierzyli w technikę, ale niech przez piętnaście dni stosują ją jako pewien eksperyment. Niech spróbują tego przez godzinę dziennie — zaczynając od dzie­sięciu minut głębokiego, szybkiego oddychania. Wszystko zacznie się wtedy dziać samo.

 

 

 

 


Punkty + Fragmenty utworu opublikowano na prawach cytatu, pastiszu oraz do celów edukacyjnych. Wszystkie prawa należą do Wydawnictwa KOS Sp. z o.o. oraz autora. Opublikowane fragmenty służą jedynie zapoznaniu czytelnika z treścią książki, której fizycznie w internecie nie może przejrzeć - tak jak to ma miejsce w ksiegarniach. Umożliwiamy jedynie dokonanie świadomych zakupów w internecie, pozwalajac zapoznać sie gruntownie z kupowanym produktem, aby uniknąć późniejszych rozczarowań.

 

Kupując u Nas Wielkie wyzwanie
zyskujesz nie tylko dobrą cenę, 
ale również niezawodny serwis gwarancyjny 
oraz dodatkowy bonus  PUNKTY +

 

 
 

Punkty +Skorzystaj z porad i inspiracji najwiekszego eksperta jaki kiedykolwiek żył na ziemi

"Dla tantry wszystko jest święte, nie ma niczego, co byłoby bezbożne", a cała tłumiona moralna seksualność jest daremna i jałowa, jeśli człowiekowi nie dana jest możliwość transcendencji seksu poprzez doświadczenie go całkowicie i świadomie. W 1985 r. powiedział dla bombajskiego tygodnika Illustrated Weekly:

    "Nigdy nie żyłem w celibacie. Jeśli ludzie w to wierzą, jest to tylko ich głupota. Zawsze kochałem kobiety – możliwe, że kobiety bardziej niż kogokolwiek innego. Spójrzcie na moją brodę: zrobiła się siwa tak szybko, bo żyłem tak intensywnie, że skompresowałem w pięćdziesięciu, prawie dwieście lat życia


Osho powiedział również, że jedyna rzecz, którą w swoich wykładach traktuje serio, to dowcipy – one są najważniejsze, a wszystko inne to tylko duchowe pogaduszki

 

Blik i przelew w mig

 

Punkty +Bezpieczeństwo i Komfort

Joga dla Komfortu, to światowej sławy pionier badań nad zastowaniem jogi w zyciu codziennym oraz producent akcesoriów do jogi i medytacji. Od ponad 25 lat obdarza nas mistrzowskim zbiorem produktów zwiekszajacym nasz komfort praktyki oraz bezpieczeństwo. Dzięki codziennemu zastosowaniu akcesoriów do jogi i medytacji uaktywnisz swój niezwykły potencjał leczniczy i duchowy. Prezentowane produkty to prawdziwy skarb dla wszystkich zainteresowanych tajemnicami ludzkiej świadomości i psychiki, a także źródło inspirujących informacji dla wszystkich czytelników nie zaznajomionych z tą tematyką”

 


  

    „Oto fascynujący i znakomicie pomyślany zbiór akcesoriów do jogi, obejmujący najszersze z dotychczas dostępnych spektrum informacji podnoszący jakość naszego codziennego życia”

   

Napisz opinię

Uwaga! znaczniki HTML nie są obsługiwane!
Negatywna Pozytywna
Captcha

WARUNKI PŁATNOŚCI I TRANSPORTU

Nikt nie lubi dodatkowych ukrytych kosztów w naszym sklepie koszty dostawy obojmuja wszystkie koszty zwiazane z pakowaniem oraz dostarczeniem produktu do punktu kurierskiego.
Zawsze pozostawiamy wybor naszym klientom co do opcji płatności oraz transportu.

Płatności możesz dokonać on-line ( w trakcie wdrazania), czyli w trakcie składania zamówienia - przelewem lub skorzystac z formy przelewu BLIK na telefon

Błyskawiczna płatność BLIK jest możliwa tylko z aplikacji mobilnej. Wpłata na telefon nr.: 601 718 983

Konto I: ING Bank Śląski S.A. ING O. w Jeleniej Górze
Numer Konta: 48 1050 1751 1000 0092 7152 1800



Konto II:
Santander Bank Polska O. w Jeleniej Górze
Numer Konta: 22 1090 2633 0000 0001 4353 0454

Odbiorca wpłaty:

JOGA AKCESORIA
Barbara Lis
58-560 Jelenia Góra, ul. Dwudziestolecia 5/19
BLIK +48 601 718 983,
+48 601 876 567



Reklama


Reklama


Używamy plików cookie's zapisywanych w pamięci przeglądarki. Informacje na TEJ STRONIE